Massage voor Golfers

Hoe kan massage jouw spel helpen? Door flexibiliteit te creëren waar je strak zit (meestal lage rug, heupen, schouders en onderarmen), en door te versterken waar je zwak bent (meestal heupbuigers en hamstrings). De golfswing is een gewelddadig, eenzijdig koppel van het lichaam. Massage kan golfers van elk niveau echt helpen optimale flexibiliteit en versterking te bereiken in de rug, heupen, benen en armen. Het is eenvoudig genoeg. Eén massage is misschien niet genoeg, dus overweeg massage een deel van je routine te maken. Ik ben vastbesloten om u pijnloos golf te laten spelen, zodat u uw handicap jarenlang kunt verbeteren en spelen.
Vanwege de fysieke en repetitieve eisen van de sport, kunnen golfers blessures oplopen op de volgende gebieden:
· Onderrug · Schouder (meestal je leidende schouder in de golfswing) · Elleboog · Voet · Knie
Het is belangrijk dat golfers goede flexibiliteit, mobiliteit, kracht, kracht en uithoudingsvermogen hebben om een ​​effectieve en bekwame golfswing uit te voeren over een koers van 18 tot 36 holes.
Voordelen van Massage voor Golfers:
  • Verbetert de bloedsomloop, dat helpt bij het verwijderen van metabole afvalstoffen die zich ophopen in de spieren als gevolg van overmatig gebruik en de repetitieve beweging van de golfswing
  • Ik kan helpen verminderen spierspasmen, triggerpoints en verklevingen die moeten worden aangepakt om te helpen letsel te voorkomen en het verbeteren van de kwaliteit van de beweging.
  • Verbeteren bereik van de beweging en spieren flexibiliteit resulteert in een verhoogde kracht en prestaties
  • Verminder angst en stress
  • Verbetert de mentale focus
Een enkele van de vele soorten van massage therapie gebruikt om de prestaties te verbeteren:
1. Zweedse massage is een van de meest aangeboden en bekende vormen van massage. Het is een zachter en oppervlakkige benadering van massage gebruikt om de bloedsomloop te verbeteren, te verlichten spierpijn en spanning, en het creëren van ontspanning.
2. Deep Tissue Massage is een vorm van massage die zich richt op een heroriëntering van de diepere laag van de spieren en bindweefsel. Het werkt door fysiek opbreken van verklevingen in de spieren om pijn te verlichten en helpt om de juiste beweging en te herstellen. ( Deep tissue massage moet 48 uur vóór een ronde worden vermeden om eventuele pijn in de behandeling te laten verdwijnen omdat dit uw prestaties zou kunnen beïnvloeden. Ik zal u kunnen adviseren over hoe regelmatig uw massagesessies moeten zijn om ervoor te zorgen dat u de vereiste voordelen krijgt.)
3. Neuromusculaire / Trigger-therapie geldt directe druk op bepaalde gevoelige zones van een spier. Deze gevoelige zones zogenaamde tranches en kan verwijzen pijn en sensaties naar andere delen van het lichaam. Deze vorm van therapie meestal leidt tot een onmiddellijke afgifte van spanning en verbeterde spieren functioneren.
4. Myofascial release is een stijl die zich richt op het weefsel, het complexe web van bindweefsel in het lichaam die loopt van kop tot teen. Het bindweefsel kan veel pijn, spanning vasthouden. Door het vrijgeven van de druk op de fascia met hulp van stretching technieken, kan de pijn in het weefsel weggenomen worden en de bewegingsvrijheid vergroot.

Idealiter zouden golfers om de vier weken een massage moeten krijgen, maar als ze in meerdere toernooien spelen die uit 36 ​​holes of meer bestaan, zouden ze om de twee weken moeten worden behandeld.

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *